NYHETER
Det senaste från oss på Cedeo
More Print väljer Cedeo
Cedeo är glada att välkomna More Print som kund inom CRM och HubSpot.
More Print är ett modernt tryckeri i Stockholm med erfarna tryckexperter som drivs av en stark passion för tryckteknik, materialval och smarta lösningar. Man är dessutom en av Sveriges ledande leverantörer av trycktjänster till svensk idrott med allt från de största klubbarna och förbunden till mindre idrottsförbunden på kundlistan.
Vill ni också få ett smart och lättanvänt CRM? Prata med Robert.
Robert Flank
robert.flank@cedeo.se
073-125 53 28
Boka möte via denna länk.
Elektromontage väljer Cedeo
Cedeo är stolta att berätta att Elektromontage valt Cedeo som sin partner för CRM-systemet HubSpot.
Elektromontage är en av Sveriges ledande leverantörer av tjänster, produkter och service inom industriautomation, marin automation och ställverk.
Elektromontages största kundgrupper finns inom marknadsområdena kraftgenerering och shipping där man genom sin tekniska kompetens, ett proaktivt arbetssätt samt en bred kunskap om olika applikationers driftsvillkor nått stora framgångar.
Vill ni veta mer om Cedeos CRM-lösningar? Prata med Robert.
Robert Flank
robert.flank@cedeo.se
073-125 53 28
Boka möte via denna länk.
ETP Transmission väljer Cedeo
Cedeo har fått förtroendet att hjälpa ETP modernisera och digitalisera sin arbetsplats. Med Microsoft Teams, Microsoft Viva och Power Platform skapar vi ett digitalt nav för samarbete, kommunikation och arbetsliv, med automatiserade processer och smarta arbetssätt.
ETP Transmission är ett av världens främsta tillverkare av hydraliska verktygshållare för metall- och träbearbetning. Läs mer om ETP Transmission på denna länk.
Vill ni också utveckla er digitala arbetsplats? Kontakta Anthony.
anthony.kvarngard-eriksson@cedeo.se
070-777 85 87
Boka möte via denna länk.
Lynes väljer Cedeo
Cedeo är stolta att berätta att Lynes Technologies valt Cedeo som sin partner för att utveckla företagets försäljning, kundvård och marknadsföring med hjälp av HubSpot.
Lynes Technologies (tidigare Easy Telefoni) är ett SaaS-företag med en plattform som inkluderar (mobil-)telefoni, videomöten, chatt och samarbete – allt prydligt hopbyggt i en och samma app.
Lynes har vuxit snabbt och är idag en av de största svenska oberoende leverantörerna med över 3 000 nöjda kunder med över 30 000 användare.
Vill ni också utveckla sättet ni jobbar med försäljning & marknadsföring? Prata med Robert.
Robert Flank
robert.flank@cedeo.se
073-125 53 28
Boka möte via denna länk.
Franchise Group väljer Cedeo
Cedeo är väldigt glada att berätta att Franchise Group valt Cedeo som sin partner för att utveckla företagets försäljning och marknadsföring med hjälp av HubSpot och Cedeos Tillväxtprogram.
Franchise Group är Sveriges ledande konsultföretag inom franchising och hjälper företag att växa och öka sina intäkter genom att utveckla, etablera och effektivisera franchisekedjor, både i Sverige och internationellt.
Franchise Group är också företaget bakom Franchisefinder.se som varje dag hjälper personer att förverkliga sina entreprenörsdrömmar genom att matcha dem med passande franchisekoncept.
Vill ni också utveckla sättet ni jobbar med försäljning & marknadsföring? Prata med Robert.
Robert Flank
robert.flank@cedeo.se
073-125 53 28
Boka möte via denna länk.
Forsen väljer Cedeo
Cedeo är stolta att berätta att Forsen valt Cedeo som partner för att utveckla sin digitala arbetsplats. Med Microsoft Teams + Microsoft Viva skapar vi en medarbetarplattform där vi samlar ett nytt modernt intranät, virtuella arbetsytor, lättnavigerad dokumenthantering och kommunikationsflöden över hela organisationen.
Forsen är ett konsultbolag med ca 200 medarbetare specialiserade inom projekt-, projekterings- och byggledning inom framför allt hus, anläggning, bostad, samhällsfastigheter och industri. Forsen arbetar inom flera olika genomförandeformer och är experter på delad entreprenad – det som ibland kallas för Construction Management (CM). Läs mer om Forsen på denna länk.
Vill ni också utveckla er digitala arbetsplats? Kontakta Anthony.
anthony.kvarngard-eriksson@cedeo.se
070-777 85 87
Boka möte via denna länk.
Rätt väg framåt för Arom-dekor Kemi
Arom-dekor Kemi AB är en av Nordens ledande leverantörer av fordonskemikalier till transportsektorn, samt utvalda kemikaliesortiment till industrin och konsumentmarknaden. Genom egen produktion, flexibla förpackningsmöjligheter och skräddarsydd distribution kan man erbjuda varje kund en helhetslösning anpassad efter dess behov och förutsättningar.
Arom-dekor Kemi har en stark kundstock med inarbetade och välfungerande processer för försäljning och marknadsföring, men precis som många företag har man under den senaste tiden börjat se förändringar i kundernas beteende och förväntningar.
- Våra slutkunder finns inom en bransch som står för ett stort generationsskifte. Detta gör att vi måste hänga med i den digitala utvecklingen på många olika plan. Dessutom har vi våra återförsäljare som ställer ännu högre krav och i många fall ser det som en självklarhet att ska vara mer digitaliserade, säger Madeleine Olsen, Market Communication Manager på Arom-dekor Kemi.
Företaget hade därför påbörjat ett arbete med att se över hur man på olika sätt digitalisera sättet man säljer och kommunicerar med sina kunder, och i samband med detta kom man i kontakt med Cedeo och blev introducerad för dess modell 5 steg mot digitaliserad försäljning, något som kändes som en väldigt bra start på det arbete man stod inför.
- Cedeo kom verkligen in i precis rätt tid. Jag gillar också upplägget och de olika workshopparna, det var tydligt och pedagogiskt. Dessutom hade man en bra förmåga att förstå vår affär, vilket är A och O i ett projekt som detta, fortsätter Madeleine.
I projektet gick man enligt Cedeos metod tillsammans igenom Arom-dekor Kemis förutsättningar, både sett ur kundernas perspektiv samt sett till företagets interna resurser och verktyg, samt kom till insikter kring behov och möjliga insatser. Cedeo sammanställde sedan en lista på sex konkreta aktiviteter och insatser för att digitalisera, och på andra sätt utveckla sin försäljning, tillsammans med instruktioner för hur man kan gå tillväga, något som blev ett startskott för Arom-dekors insatser.
- Vi fick mycket av våra egna tankar bekräftade och det gjorde att vi blev ”puttade över kanten” att starta vissa projekt. Till exempel har vi startar ett stort projekt att sätta upp en E-handel/kundportal för alla våra tre marknader. Vi håller också på att rekrytera en E-commerce manager för projektet, avslutar Madeleine.
Vill du veta mer om Arom-dekor Kemi och dess fordonskemikalier samt kemikaliesortiment till industrin och konsumentmarknaden? Besök deras hemsida på denna länk.
Är du också intresserad av 5 steg mot digitaliserad försäljning kan du läsa mer på länken eller kontakta Cedeo på 08-442 96 00 eller via kontakt@cedeo.se.
Cedeo storsatsar mot svensk Industri
Cedeo hjälper mindre och medelstora företag att lyckas i sin digitala transformation. Sedan starten har man haft ett extra fokus på svenska tillverkande bolag och företag inom olika industrinära branscher. Nu stärker man sitt erbjudande ytterligare genom att lansera ett brett utbud av tjänster anpassade för industriföretaget som vill ta nästa steg i sin digitala transformation.
Cedeo startade 2019 och har genom olika typer av rådgivningstjänster redan hjälpt över 250 företag. Dessutom har man fått förtroendet från en rad näringslivsstödjande organisationer så som Teknikföretagen, RISE och Almi att i olika format stötta mindre och medelstora industriföretag i sitt digitaliseringsarbete.
Det man noterat är att det hos företagen i många fall finns en stor vilja att utveckla verksamheten genom digitalisering. Samtidigt är man som mindre och medelstort företag ständigt under högt tryck och har sällan så stora resurser att avsätta för digitalisering, vilket gör att det finns en efterfrågan på anpassade lösningar som kan införas med mindre medel och ge effekt på kort sikt.
Ett helhetserbjudande inom digital transformation
För att möta denna efterfrågan har Cedeo alltså valt att introducera ett brett utbud av tjänster som på olika sätt kan hjälpa ens kunder att accelerera sin digitala transformation. Tjänsterna är inom områdena Strategi och Ledarskap, Digitaliserad Försäljning, Digital Arbetsplats, Digital Automation samt BI och Dataanalys och levereras med hjälp av några noga utvalda partners samt beprövade lösningar.
- Vi vill korta ned startsträckan för våra kunder och vi tror att vi genom vårt helhetsperspektiv samt kunnande om branschen, tillsammans med några noga utvalda specialister samt lösningar som vi kvalitetssäkrat, kan hjälpa industriföretag i SME-segmentet att nå snabba resultat från sina digitaliseringsinsatser, säger Anthony Kvarngård-Eriksson, en av grundarna till Cedeo.
Anpassat efter det mindre och medelstora industriföretaget
Det som är genomgående för alla tjänster är att de är framtagna för att täcka en rad behov som Cedeo identifierat. Det rör sig om prisvärda tjänster som är anpassade för att snabbt kunna införas, även hos företag som idag har föråldrade IT-system eller på annat sätt har begränsade tekniska förutsättningar.
- Vi vet att de flesta företag i den här kategorin ofta har ett affärssystem som täcker större delar av verksamheten, men vi vill inte att deras digitaliseringsmöjligheter ska begränsas till vad det verktyget klarar av. Därför gör vi det nu möjligt för våra kunder att komplettera med olika typer av anpassade lösningar som fungerar väl tillsammans med de vanligaste affärssystemen.
I och med det breddade tjänsteutbudet tar Cedeo en unik ställning på marknaden som en helhetsleverantör inom digital transformation för mindre och medelstora industriföretag.
- Vi är väldigt stolta över det förtroendet vi redan fått från så många av dessa företag och ser fram emot att hjälpa ännu fler framöver, avslutar Anthony.
Läs mer om Cedeos tjänsteutbud nedan via länkarna nedan. Där kan du också boka ett möte med rådgivare.
Omedelbara resultat för FF Profilreklam
FF Profilreklam grundades för närmare 60 år sedan men har ett erbjudande som på många sätt är mer aktuellt än någonsin. Med sitt stora fokus på miljö och kvalitet hjälper man storföretag, fackförbund och andra organisationer med höga hållbarhets- och kvalitetskrav att ta fram profileringslösningar som inte bara är grafiskt rätt utan också ligger i linje med kundernas kärnvärden.
FF Profilreklam har en stark kundbas men har också tydliga lönsamhets- och tillväxtmål varför man hela tiden är nyfiken på nya sätt att sälja och marknadsföra sina tjänster och produkter. Därför hade man sedan länge satsat en del på det digitala men kände att man ville få ut mer av sina insatser.
- Jag tror att digitaliseringen kommit för att stanna. Det är något som vi kommer att få leva med och kommer att bli en viktig del i försäljningsarbetet. Vi har också stor kunskap i ämnet inom företaget men kände att vi sköt lite från höften och hade ingen riktig plan för vad vi skulle göra, och hur. Dessutom behövde vi hitta saker som på ett tydligare sätt genererade affärer, säger bolagets VD, Peter Persson.
Lösningen: 5 steg mot digitaliserad försäljning
Under våren 2021 blev man uppmärksammad på Cedeos metod 5 steg mot digitaliserad försäljning som kändes både intressant och träffande utifrån de behov man hade.
- Framför allt gillade jag upplägget med att man tillsammans gör en ordentlig förstudie och sätter grundläggande saker som vem det egentligen riktar sig mot, men också ser till just våra förutsättningar, innan man tar fram en plan, fortsätter Peter.
Själva projektet genomfördes under några veckor och resulterade i en rapport där Cedeo definierade olika fokusområden samt sex konkreta aktiviteter som FF Profilreklam kunde påbörja omedelbart, tillsammans med en beskrivning av hur dessa aktiviteter kunde genomföras. Peter känner också att råden de fick passade FF Profilreklam väldigt bra.
- Jag känner att det som vi kom fram till under projektet och de tips vi fick stämmer överens med det som vi som företag vill göra. Ibland är känslan när man tar in en konsult att de helt vill lägga om riktningen bara för sakens skull, men här fick vi konkreta råd som är anpassade efter oss och därför enkla att omsätta i praktiken. Nu har vi kokat ned vilken målgrupp som vi ska bearbeta, vilka verktyg vi ska använda och hur. Nu handlar det bara att hålla oss till denna plan.
Stöd och vägledning i genomförandet
Just möjlighet till stöd vid genomförandet av planen var också en sak som Peter lade vikt vid när han valde Cedeo, vilket gjorde att han valde till CDO som tjänst – en abonnemangstjänst som ger företaget tillgång till en rådgivare som stöttar i genomförandet av planen.
- För mig var det viktigt för att vi skulle hoppa på det här. Vanligtvis när en konsult går in så hjälper den till att kickstarta men inte i själva genomförandet. Men det är ju trots allt det viktigaste. Det får inte bli som ett gymkort på nyårsafton.
En långsiktig satsning som ändå gett omedelbara resultat
Men vad gav det då mer konkret? Har FF Profilreklam kunnat se några resultat av insatserna som Cedeo gjorde?
- Vi har ju bara precis påbörjat arbetet, men det tycker jag absolut. Dels kan jag se en enorm energi hos alla som medverkade i projektet och en vilja att genomföra dessa saker, men vi har faktiskt redan sett effekter i vår försäljning. Till exempel har vi redan höjt andelen kunder som hör av sig till oss via hemsidan med 200-300%!
Läs mer
Vill du veta mer om FF Profilreklam och det kvalitets- och hållbarhetsarbete som särskiljer dem från andra leverantörer på marknaden, eller kanske boka en tid i deras showroom för att inspireras av deras produkter? Besök deras hemsida på denna länk.
Är du också intresserad av Cedeos modell 5 steg mot digitaliserad försäljning, eller CDO som tjänst, kan du läsa mer på ovan länkar eller kontakta oss på 08-442 96 00 eller via kontakt@cedeo.se.
Cedeo medverkar på Byggföretagens digitaliseringsvecka
Cedeo har blivit utvalda att föreläsa på Digitaliseringsveckan som arrangeras av Byggföretagen 20-24 september 2021.
Digitaliseringsveckan är en vecka då bygg- och techbolag samt andra aktörer inom digitalisering delar med sig av tips, frågor och svar om den digitala resan. Cedeo är inbjudna att hålla ett inspirationspass på tema ledarskap i digital transformation.
Läs mer om Digitaliseringsveckan och boka din plats via denna länk.