5 steg mot
Digitaliserad försäljning
Vårt 5-stegsprogram är utformat för företag som vill hitta nya sätt att möta sina kunder och ställa om sitt tänk kring hur man bedriver försäljning, marknadsföring och kundvård.
I en tid då förutsättningarna snabbt förändrats och man inte längre kan bedriva sin försäljning och göra affärer på samma sätt som innan behöver många företag hitta nya sätt att nå ut till sina kunder.
Lösningarna är samtidigt många, överallt hör man om tjänster och verktyg som lovar stort. Men vad är egentligen rätt för just er? Och hur ska ni använda dessa tjänster och verktyg för att sälja mer och öka er kundnöjdhet? Det vill vi hjälpa er att ta reda på.
Referenscase:
Omedelbara resultat för FF Profilreklam
5 steg mot Digitaliserad försäljning
I vår 5-stegsmodell går vi igenom ert erbjudande, hur ni bedriver er försäljning och marknadsföring idag, samt er målgrupp och hur de går tillväga när de ska göra ett köp. Vi sätter oss också in i era förutsättningar i form av resurser och verktyg, så som tex kund- och försäljningsdata, intern kunskap och kompetens samt de system och verktyg ni har på plats idag. Allt för att kunna rekommendera rätt lösningar och angreppssätt, för just er
De fem stegen:
Ert erbjudande – Vad? Varför? Hur?
Målgruppsanalys
Kartläggning av Köpresan
Inventering av resurser och verktyg
Analys och rapportering
Vad får ni?
Slutresultatet presenteras i en rapport där vi sammanställer vad vi rekommenderar er att göra (fokusområden, aktiviteter), hur ni ska göra det (angreppssätt, verktyg) – baserat på era förutsättningar och möjligheter.