Tillbaka till alla evenemang

Digitaliserat samarbete och internkommunikation

20180118-teknikfore006293-31A.jpg

Digitalisera ert samarbete och internkommunikation är kursen för dig som vill lära dig mer om hur ni bygger upp ett verksamhetsanpassat samarbetsverktyg som kan föra organisationen samman, även om man jobbar från olika fysiska platser.

Under kursen går vi igenom exempel på olika möjligheter och lösningar som finns att tillgå, berättar hur andra företag och organisationer gjort, samt ger tips och tricks på vad man bör tänka på när anpassar lösningarna

Denna kurs är alltså inte knuten till någon specifik programvara, istället tar vi exempel från olika lösningar (Tex Slack och Microsoft Teams) och försöker förmedla kunskap kring vilka möjligheter som finns samt hur man kan använda dessa för att effektivisera sin interkommunikation och samarbete.

Några exempel på det vi går igenom:

  • Vilka möjligheter finns? Och hur har andra gjort

  • Så kartlägger du ert behov

  • Anpassa efter de olika rollernas arbetssätt och förutsättningar

  • Integrera lösningen med andra verktyg

  • Få med hela verksamheten i det nya arbetssätten

Vart:
Via webben, länk för anslutning skickas ut dagen innan

När:
Torsdag 5 november kl. 9:30 - 12:00

Pris:
1 900 SEK

Boka in dig här

Föregående
Föregående
22 oktober

Nytt affärssystem - Att hitta rätt lösning och leverantör

Nästa
Nästa
12 november

Digitalisering - Att leda förändringen