Digitalisera ert samarbete och internkommunikation är kursen för dig som vill lära dig mer om hur ni bygger upp ett verksamhetsanpassat samarbetsverktyg som kan föra organisationen samman, även om man jobbar från olika fysiska platser.
Under kursen går vi igenom exempel på olika möjligheter och lösningar som finns att tillgå, berättar hur andra företag och organisationer gjort, samt ger tips och tricks på vad man bör tänka på när anpassar lösningarna
Denna kurs är alltså inte knuten till någon specifik programvara, istället tar vi exempel från olika lösningar (Tex Slack och Microsoft Teams) och försöker förmedla kunskap kring vilka möjligheter som finns samt hur man kan använda dessa för att effektivisera sin interkommunikation och samarbete.
Några exempel på det vi går igenom:
Vilka möjligheter finns? Och hur har andra gjort
Så kartlägger du ert behov
Anpassa efter de olika rollernas arbetssätt och förutsättningar
Integrera lösningen med andra verktyg
Få med hela verksamheten i det nya arbetssätten
Vart:
Via webben, länk för anslutning skickas ut dagen innan
När:
Torsdag 5 november kl. 9:30 - 12:00
Pris:
1 900 SEK