Skapa er digitala utbildningsplattform
Skapa er digitala utbildningsplattform är kursen för dig som vill lära dig hur du kan använda digitala verktyg för att effektivisera kunskapsspridningen inom er verksamhet samt mot era partners, samt för dig som vill göra om dina kurser och utbildningar till ett skalbart “on demand”-format.
Under kursen går vi igenom exempel på olika möjligheter och lösningar som finns att tillgå, berättar hur andra företag och organisationer gjort, samt ger tips och tricks på vad man bör tänka på när man tar fram sin digitala utbildningsplattform.
Denna kurs är alltså inte knuten till någon specifik programvara, istället tar vi exempel från olika lösningar och försöker förmedla kunskap kring vilka möjligheter som finns samt hur man kan använda dessa för att effektivisera sin kunskapsspridning.
Några exempel på det vi går igenom:
Så bygger du upp er egna utbildningsplattform
Skapa kurser och kursmaterial
Följ upp och analysera resultat och deltagande
Dela ut certifikat och diplom automatiskt
Ta betalt för utbildningarna
Engagera dina deltagare genom Gamification
Tips och tricks för kostnadseffektiv videoproduktion
Vart:
Via webben, länk för anslutning skickas ut dagen innan
När:
Torsdag 26 november kl. 9:30 - 12:00
Pris:
1 900 SEK
Boka in dig här
Förenkla ert konfigurations- och kalkylarbete
Förenkla ert konfigurations- och kalkylarbete är kursen för dig som vill lära dig hur du kan använda digitala verktyg för att förenkla produktkonfiguration samt snabbt och enkelt ta fram tillförlitliga produktionsunderlag och kostnadsberäkningar.
Under kursen går vi igenom exempel på olika möjligheter och lösningar som finns att tillgå, berättar hur andra företag och organisationer gjort, samt ger tips och tricks på vad man bör tänka på när man implementerar lösningarna.
Denna kurs är alltså inte knuten till någon specifik programvara, istället tar vi exempel från olika lösningar och försöker förmedla kunskap kring vilka möjligheter som finns samt hur man kan använda dessa för att effektivisera sitt kalkyl- och konfigurationsarbete.
Några exempel på det vi går igenom:
Så ser förutsättningarna ut för att skapa sin egna, produktanpassade konfigurator
Tolka och importera kundens underlag
Automatisk beräkning av pris, materialåtgång, tidsinsats, produktionskostnad, etc
Låt kunden själv designa lösningen
Så får ni över underlagen till ert produktionssystem
Vart:
Via webben, länk för anslutning skickas ut dagen innan
När:
Torsdag 19 november kl. 9:30 - 12:00
Pris:
1 900 SEK
Boka in dig här
Digitalisering - Att leda förändringen
Digitalisering - Att leda förändringen är kursen för dig som vill få hjälp med hur man lägger upp ett framgångsrikt utvecklings- och innovationsarbete inom din organisation.
Under kursen går vi igenom exempel på olika metoder man kan använda sig av i sitt arbete, berättar hur andra företag och organisationer gjort, samt ger tips och tricks på vad man bör tänka på som ledare
Några exempel på det vi går igenom:
Ta kontrollen över ert nuläge och identifiera er förbättringspotential
Skapa er egna digitala transformationsplan
Engagera medarbetarna i utvecklingsarbetet och bygg en innovationskultur
Vart:
Via webben, länk för anslutning skickas ut dagen innan
När:
Torsdag 12 november kl. 9:30 - 12:00
Pris:
1 900 SEK
Boka in dig här
Digitaliserat samarbete och internkommunikation
Digitalisera ert samarbete och internkommunikation är kursen för dig som vill lära dig mer om hur ni bygger upp ett verksamhetsanpassat samarbetsverktyg som kan föra organisationen samman, även om man jobbar från olika fysiska platser.
Under kursen går vi igenom exempel på olika möjligheter och lösningar som finns att tillgå, berättar hur andra företag och organisationer gjort, samt ger tips och tricks på vad man bör tänka på när anpassar lösningarna
Denna kurs är alltså inte knuten till någon specifik programvara, istället tar vi exempel från olika lösningar (Tex Slack och Microsoft Teams) och försöker förmedla kunskap kring vilka möjligheter som finns samt hur man kan använda dessa för att effektivisera sin interkommunikation och samarbete.
Några exempel på det vi går igenom:
Vilka möjligheter finns? Och hur har andra gjort
Så kartlägger du ert behov
Anpassa efter de olika rollernas arbetssätt och förutsättningar
Integrera lösningen med andra verktyg
Få med hela verksamheten i det nya arbetssätten
Vart:
Via webben, länk för anslutning skickas ut dagen innan
När:
Torsdag 5 november kl. 9:30 - 12:00
Pris:
1 900 SEK
Boka in dig här
Nytt affärssystem - Att hitta rätt lösning och leverantör
Nytt affärssystem - Att hitta rätt lösning och leverantör är kursen för dig som står inför ett affärssystemsbyte och vill lära sig hur man kan lägga upp en upphandlingsprocess.
Under kursen gå vi igenom metoder för att lyckas i sin behovsanalys, berättar hur andra företag och organisationer gjort, samt ger tips och tricks på vad man bör tänka på när man genomför sin upphandling.
Innehållet i punktform:
Hur vet man om ett affärssystemsbyte är rätt väg framåt?
Så kan man lägga upp sin upphandling
Förstå era behov och förutsättningar
Hitta rätt lösning och leverantör
Lyckas med implementeringen
Vart:
Via webben, länk för anslutning skickas ut dagen innan
När:
Torsdag 22 oktober kl. 9:30 - 12:00
Pris:
1 900 SEK
Boka in dig här
Digital processautomation och -effektivisering
Digital processautomation och -effektivisering är kursen för dig som vill lära dig hur du kan använda digitala verktyg för att effektivisera eller helt automatisera era processer.
Under kursen går vi igenom exempel på olika möjligheter och lösningar som finns att tillgå, berättar hur andra företag och organisationer gjort, samt ger tips och tricks på vad man bör tänka på när man implementerar lösningarna.
Denna kurs är alltså inte knuten till någon specifik programvara, istället tar vi exempel från olika lösningar (bland annat Low-Code, No-Code och RPA) och försöker förmedla kunskap kring vilka möjligheter som finns samt hur man kan använda dessa för att effektivisera sina processer.
Några exempel på det vi går igenom:
Använd Digital medarbetare för att automatisera processer
Skapa en automatiserad kundservice och -support
Så bygger en egen app - utan att skriva en rad kod
Integrera och automatisera dataflöden mellan era olika system
Vart:
Via webben, länk för anslutning skickas ut dagen innan
När:
Torsdag 15 oktober kl. 9:30 - 12:00
Pris:
1 900 SEK
Boka in dig här
Digitalisera försäljningen
Digitalisera försäljningen är kursen för dig som vill lära dig hur du kan använda digitala verktyg för att effektivisera företagets försäljningsarbete.
Under kursen går vi igenom exempel på olika möjligheter och lösningar som finns att tillgå, berättar hur andra företag och organisationer gjort, samt ger tips och tricks på vad man bör tänka på när man implementerar lösningarna.
Denna kurs är alltså inte knuten till någon specifik programvara, istället tar vi exempel från olika lösningar (CRM-, Marketing Automation- och Sales Enablement-system) och försöker förmedla kunskap kring vilka möjligheter som finns samt hur man kan använda dessa för att effektivisera sin försäljning.
Några exempel på det vi går igenom:
Effektiviserad leadsgenerering
Logga kundinteraktioner och samla data från olika källor
Analysera data och skicka relevanta erbjudanden automatiskt
Skapa en automatiserad kundservice
Automatisk registervård
Effektivisera manuella moment i säljprocesser
Vart:
Via webben, länk för anslutning skickas ut dagen innan
När:
Torsdag 8 oktober kl. 9:30 - 12:00
Pris:
1 900 SEK