Ruttplanering med hjälp av ditt CRM
Det är dags att ge sig ut på ett långväga kundbesök igen och visst vore det en bra idé att passa på att besöka några av dina andra kunder som ligger på vägen, men hur ska du veta vilka dessa kunder är? Adressinformationen finns ju visserligen i ditt CRM, men kan det verkligen hjälpa dig att ta fram en bra rutt? Ja visst kan det det!
De bästa och mest användbara funktionerna är inte alltid de mest avancerade, i denna artikel ska vi fokusera på en funktion som är bland de allra mest uppskattade bland våra kunder men som i korta drag består av något så enkelt som att placera ut “nålar” på en digital karta.
Planera rutten för kundbesöksresan
Ovan möjliggörs med hjälp av en enkel plugin till Hubspot där du precis som i en vanlig ruttplanerare får fylla i destination samt startpunkt. Du kan sedan välja att plocka fram företag på kartan baserat på data du har i ditt CRM.
Till exempel kan du välja att se alla kunder, kunder inom ett specifikt segment eller affärsområde, eller företag du har en öppen affärsmöjlighet med. All data som finns i Hubspot kan du filtrera på och du kan också färgkoda olika listor för att till exempel se kunder som röda symboler och potentiella kunder som gula.
Nativera rutten med Google maps
När du sedan gjort klart din rutt kan du snabbt och enkelt skicka den till din telefon för att sedan öppna den i Google Maps.
Planeringen inför resan kunde inte bli lättare!
Andra har också läst:
Inga fler kalla samtal
Visst är det trist med försäljning ibland? Till och med jobbigt. Att ringa kalla samtal är ett exempel på en sådan sak som kan vara riktigt, riktigt jobbigt. Men det är slut på det nu.
Strukturera upp försäljningen — med säljmallar och smart pipeline
Försäljning handlar mycket om struktur, om att göra rätt sak i rätt tid. Så hur kan ert CRM hjälpa er med detta? Det är vad denna artikel handlar om.