Arbetsyta för försäljning

Den 9 december 2024 lanserade HubSpot en ny arbetsyta för försäljning. Den är särskilt framtagen för affärsutvecklare (BDR), kontoansvariga (AE) och säljare som hanterar hela affärscykeln. Den nya arbetsytan ersätter arbetsytan för prospektering och samlar data och verktyg på ett ställe för att effektivisera försäljningsprocesserna.

Vad är nytt?

Arbetsytan kombinerar pipeline-generering och affärsstängning i ett integrerat flöde, det innebär nya funktioner som:

Vägledda åtgärder: Spårar köparengagemang, övervakar data om potentiella kunder och affärer i HubSpot och ger säljarna en prioriterad lista över åtgärder som ska optimeras för att bygga pipeline eller stänga affärer.

HubSpot vägledda åtgärder

Affärer: Ger säljarna ett enkelt sätt att hantera sina aktiva möjligheter, förbereda sig för möten och göra uppföljningar i en fokuserad vy.

HubSpot affärer arbetsyta

Köer: Ger säljare ett uppdaterat sätt att arbeta. De gör att säljare snabbt och enkelt kan förstå sina potentiella kunder eller affärer, vidta åtgärder och föra relationer framåt.

HubSpot köer arbetsyta

Mötesassistenten: Hjälper säljarna att förbereda sig inför möten genom att generera kontakt- och företagsinsikter med Breeze Copilot. Efter mötet hjälper mötesassistenten säljarna att göra de perfekta uppföljningarna med hjälp av integrerade AI-funktioner för att skapa sammanfattningar av möten och utforma säljmejl.

HubSpot arbetsyta

När sker lanseringen?

HubSpot lanserar arbetsytan i faser:

Från 9 december 2024 för nya Sales Hub-portaler och de som inte använder den tidigare arbetsytan för prospektering. Från 20 januari 2025 migreras samtliga återstående portaler automatiskt. Administratörer kan också välja att registrera sig via en banner i arbetsytan för prospektering innan migreringen.

Varför är detta viktigt?

Den nya arbetsytan är framtagen för att möta de behov dagens säljare har där pipeline-generering och affärsstängning ofta går hand i hand. Genom att samla alla verktyg och funktioner i ett flöde kan säljare arbeta mer effektivt och nå sina mål utan att behöva växla mellan olika system.

HubSpot planerar även att fortsätta introducera fler funktioner till arbetsytan för att ytterligare förbättra säljarnas effektivitet under de kommande månaderna.

Vem får det?

Den nya säljarbetsplatsen finns tillgänglig på portaler med Sales Hub Professional och Sales Hub Enterprise för användare med en Sales-profil.

Föregående
Föregående

HubSpot Breeze

Nästa
Nästa

Cedeo tilldelas HubSpot Onboarding Accreditation